OPEN CALL

Marcin MIROSLAVSKI
POLAND

LOGO%20EF5-QUADRATO_3%20copia_edited.jpg

THE SPECTER OF LIFE

Marcin Miroslavski (1986) lives in Kraśnik, Poland, he's graduated from Lublin School of Photography. He's an independent photographer.

 

Arriva un momento in cui spalancate gli occhi e vedete che il mondo come lo conoscete e lo co-create è stato completamente distrutto. Valori, emozioni e convinzioni che amavi di più si sono completamente disintegrati. Per tutta la vita ho pensato che situazioni del genere potessero accadere a tutti tranne che a me. Mi sbagliavo. Sono sprofondato in un sogno oscuro e profondo in cui niente aveva senso. Ho iniziato a cercare un modo per risvegliarmi e uscire da questa terribile situazione. Così sono tornato alla fotografia dopo molto tempo. La fotografia è diventata per me una sorta di fototerapia. Lo SPETTRO DELLA VITA è una specie di diario oltre che un documentario personale sulla mia vita. È un progetto a lungo termine che intendo portare avanti per il resto della mia vita.

 

 

There comes a time when you open your eyes wide and see that the world as you know and co-create it has been totally destroyed. Values, emotions and beliefs you cherished the most have completely disintegrated. All my life I have thought that such situations could happen to everyone else but me. I was wrong. I sank into a deep dark dream in which nothing made sense. I started looking for a way to awaken and get out of this awful predicament. Thus I returned to photography after a very long time. Photography has become a sort of phototherapy for me. The SPECTER OF LIFE is a kind of diary as well as a personal documentary about my life. It is a long-term project I plan to continue throughout the rest of my life.

 

FOTOTECASIRACUSANA