OPEN CALL

Todor ANDREVSKI
Bulgaria

CARNET D'OBSERVATION

Todor Andreevski was born in 1988 in Madan (Bulgaria). He moved to France where he studied Fine arts. He has a MA degree in Fine arts from Paris I Panthéon-Sorbonne University, and MA degree in Visual Arts from Paris-Cergy Arts School, he also studied sculpture in Accademia di Belle Arti di Brera (Milan).

[...] Confrontare due elementi che si incontrano e instaurano il dialogo. Ciò è reso possibile dal gesto fotografico e dal mio sguardo in un momento particolare. Che si tratti di una presenza umana ambigua, di alberi che si ergono al di sopra del suolo, o di un'architettura abbandonata e in rovina, si tratta di un ambiente o di un ambiente reso fragile o perturbato.

Quale futuro ci attende e c'è spazio per la stabilità nel nostro mondo recentemente scosso? Il mondo sta cambiando, il mondo si muove, si rinnovano garanzie e promesse. Mettiamo in discussione l'identità, il ruolo sociale o l'esistenza. Ci sono argomenti che nella nostra società attuale sono traumatici ma anche essenziali per superare un tipo di ansia o semplicemente per andare avanti adattandoci al valore che ci ferisce.

To confront two elements that meet and set up a dialogue. This is made possible by the photographic gesture and my gaze at a particular moment. Whether it is an ambiguous human presence, trees that stand far above the ground, or an abandoned and ruined architecture, it is a question of a setting or an environment made fragile or disrupted.

What future awaits us and is there a room for stability in our recently shaken world?

The world is changing, the world is moving, guarantees and promises are being renewed. We question identity, social role or existence. These are subjects that in our current society are traumatic but also essential to overcome a type of anxiety or simply to move forward by adapting to the value that hurts us.

FOTOTECASIRACUSANA

© 2014 - 2021 fototeca siracusana

largo empedocle,9 96100 - siracusa (Italy) -  CF 93087090895

  • Instagram - Bianco Circle
  • Pinterest - Bianco Circle
  • Facebook Clean