top of page

Paul Odijie        Nigeria

“L’ Africa è formata da 54 paesi e ognuno di essi ha i suoi festival culturali che vengono celebrati in momenti diversi in un anno. La Nigeria, che conta il maggior numero di abitanti,  non è esclusa. I festival culturali sono un modo per mostrare il ricco patrimonio culturale di un paese e le tradizioni dei vari gruppi etnici al suo interno.

    In un paese vasto come la Nigeria, ci sono oltre 38 festival culturali elencati e oltre 128 non elencati. Questi festival promuovono il nostro patrimonio culturale come prima nazione al mondo. I festival  sono un modo per riunire i vari gruppi etnici in un'esibizione colorata di maschere e abbigliamenti etnici, balli  e canti con strumenti musicali tradizionali in un'atmosfera piena di divertimento.

    Ogni gruppo etnico in Nigeria attribuisce un significato diverso alla celebrazione del loro festival culturale, ma ciò che conta è che alla fine riesca ad unire un grande numero di persone.” (Paul Odijie)

     “Africa is made up of 54 countries and each of them has its own cultural festivals which are celebrated at different times in a year. Nigeria, which has the largest number of inhabitants, is not excluded. Cultural festivals are a way of showing a country's rich cultural heritage and the traditions of the various ethnic groups within it.

    In a vast country like Nigeria, there are over 38 cultural festivals listed and over 128 unlisted. These festivals promote our cultural heritage as the first nation in the world. Festivals are a way of bringing together various ethnic groups in a colorful exhibition of ethnic masks and clothing, dancing and singing with traditional musical instruments in an atmosphere full of fun.

    Every ethnic group in Nigeria attaches a different meaning to the celebration of their cultural festival, but what matters is that in the end it manages to unite a large number of people.” (Paul Odijie)

bottom of page